Vânzările mărcii Dacia au scăzut considerabil din cauza pandemiei de coronavirus. La nivel mondial, compania a pierdut aproape 30% din volum în 2020, cu un total de 520.765 de unităţi livrate.
Dacia a vândut maşini de 7,8 miliarde euro la nivel mondial, potrivit datelor companiei, citate de ZF.
Mai mult, la nivel european scăderea mărcii este de 32% la circa 385.000 de unităţi. La nivel de grup, Dacia a înregistrat cel mai mare declin, cu excepţia mărcii Alpine. Declinul vine în contextul în care motorizarea pe GPL a întârziat la început de an, iar vânzările înregistrau o scădere încă din primele două luni.
La nivel mondial Franţa rămâne cea mai mare piaţă pentru Dacia, cu aproape 100.000 de unităţi, dar în scădere cu 30%, urmată de Italia cu 57.000, în scădere cu 36%, urmată de Germania cu 52.300 de unităţi, în scădere tot cu 37%. România rămâne pe locul cinci în clasamentul celor mai mari pieţe pentru Dacia, iar în top zece a intrat în premieră Ungaria, cu peste 11.000 de unităţi.
Hyundai Motor şi Apple Inc intenţionează să semneze un acord de parteneriat pentru fabricarea de maşini electrice autonome până în martie şi să înceapă producţia din 2024 în Statele Unite, a informat duminică ziarul local Korea IT News, citat de Reuters.
Raportul vine după declaraţia de vineri a Hyundai Motor conform căreia a iniţiat negocieri cu Apple, după ce o altă publicaţie locală a declarat că companiile intenţionează să lanseze o maşină electrică cu conducere automată în 2027, ceea ce a dus la o creştere a acţiunilor Hyundai cu aproape 20%.